Stanowiska

Dyrektor szkoły

Informacje

Dyrektor szkoły - Elżbieta Rychlicka

1) jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, a w szczególności:
a) zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
b) przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
c) występuje z wnioskami w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i innych pracowników szkoły (po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej),
d) zapewnia bezpieczeństwo uczniom i nauczycielom w czasie zajęć w szkole.
2) kieruje działalnością szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz;
3) sprawuje nadzór pedagogiczny nad działalnością nauczycieli i wychowawców (ewaluacja, kontrola, wspomaganie, monitorowanie);
4) dokonuje oceny pracy nauczyciela;
5) opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego w terminie do 15 września nowego roku szkolnego;
6) przedstawia Radzie Pedagogicznej wyniki i wnioski ze sprawowania nadzoru pedagogicznego do dnia 31 sierpnia każdego roku;
7) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, jeżeli są zgodne z prawem oświatowym; niezgodne wstrzymuje i powiadamia organ prowadzący i sprawujący nadzór pedagogiczny;
8) przewodniczy Radzie Pedagogicznej;
9) odpowiada za właściwą organizację i przebieg egzaminu ósmoklasisty;
10) dla uczniów szczególnie uzdolnionych udziela zezwolenia i umożliwia realizację indywidualnego programu lub toku nauki - na wniosek rodziców, na podstawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz opinii rady Pedagogicznej;
11) kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego i rocznego przygotowania przedszkolnego;
12) współpracuje z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim;
13) dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie finansowym szkoły;
14) dopuszcza do użytku szkolnego wybrane lub opracowane przez nauczycieli programy wychowania przedszkolnego i programy nauczania;
15) podaje do publicznej wiadomości wykaz wybranych podręczników, które będą obowiązywać od początku następnego roku szkolnego;
16) podejmuje działania zabezpieczające uczniów korzystających z Internetu przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju dziecka (bramki internetowe);
17) podejmuje decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego po zasięgnięciu opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej;
18) z własnej inicjatywy lub na wniosek Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej lub Samorządu Uczniowskiego – może wprowadzić obowiązek noszenia przez uczniów w szkole jednolitego stroju (mundurek):
a) gdy dyrektor szkoły występuje z własnej inicjatywy to za zgodą Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej oraz po uzyskaniu opinii Samorządu Uczniowskiego;
b) gdy z wnioskiem występuje inny podmiot niż Samorząd Uczniowski – to także po uzyskaniu opinii Samorządu Uczniowskiego;
c) wniosek o wprowadzeniu obowiązku noszenia jednolitego stroju (mundurek) dyrektor szkoły rozpatruje w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące;
d) wzór ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z Radą Rodziców i po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Samorządu Uczniowskiego;
e) określa sytuacje, w których nie ma obowiązku noszenia jednolitego stroju w szkole w uzgodnieniu z Radą Rodziców i po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej.
19) odpowiada za organizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole;
20) podaje do publicznej wiadomości w terminie do 30 września kalendarz na kolejny rok szkolny;
21) co najmniej raz w roku, dokonuje kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, oraz kierunki ich poprawy;
22) wykonuje inne zadania wynikające z ustawy prawo oświatowe, o systemie oświaty, ustawy „Karta Nauczyciela” oraz z przepisów wykonawczych;
23) powołuje zespół wspierający na potrzeby organizacji, planowania i dokonania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności lub niedostosowaniu społecznym;
24) ustala wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku szkolnym mogą być przeznaczone na realizację tych form;
25) w szczególnych przypadkach (długotrwała choroba nauczyciela, sprawowanie wychowawstwa w ramach zastępstwa za nieobecnego nauczyciela, pełnienia funkcji wychowawcy przez nauczyciela uzupełniającego etat, itp.) wyznacza inną osobę niż osobę sprawującą funkcję wychowawcy do planowania i koordynowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom danej klasy;
26) informuje pisemnie rodziców/prawnych opiekunów ucznia o formach, czasie, sposobach i wymiarze godzin poszczególnych form pomocy udzielanej uczniowi w danych roku szkolnym, przy czym przez formę pisemną należy rozumieć formy określone w § 6, ust. 11 „Systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wspierania uczniów Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku”;
27) odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;
28) dyrektor szkoły w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaleceń (wydanych przez wizytatora) jest obowiązany powiadomić:
a) organ sprawujący nadzór pedagogiczny o sposobie realizacji zaleceń,
b) organ prowadzący szkołę o otrzymanych zaleceniach oraz o sposobie ich realizacji.
29) współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;
30) współpracuje z pielęgniarką, lekarzem, stomatologiem sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami.
31) dyrektor stwarza warunki do działania w szkole wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem jest działalność wychowawcza lub rozszerzenie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej;

Inspektor ds. administracji

Informacje

Inspektor ds. administracji - Magdalena Pęczek


1. Przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji (tradycyjnej i elektronicznej) zgodnie z jednolitym wykazem akt, przekazywanie dyrektorowi w celu zapoznania się i podział korespondencji zgodnie z poleceniem dyrektora.
2. Bieżąca obsługa interesantów oraz udzielanie informacji.
3. Przechowywanie pism, według zasad określonych w instrukcji kancelaryjnej. Aktualizowanie dokumentacji kancelaryjnej i archiwizacyjnej.
4. Przyjmowanie i prowadzenie ewidencji dokumentacji przekazywanej do Zakładowej Składnicy Akt.
5. Przygotowanie wstępnego projektu arkusza organizacyjnego na dany rok szkolny, w tym ramowego planu nauczania, wykazu kadry pedagogicznej.
6. Przygotowywanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym (w tym przygotowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela).
7. Prowadzenie dokumentacji związanej z oceną pracy nauczyciela (w tym przygotowanie projektu oceny pracy nauczyciela).
8. Prowadzenie dokumentacji związanej z okresową oceną pracy pracowników samorządowych.
9. Przygotowanie oraz rozliczenie dotacji celowej na zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów kl. 1-8.
10. Opracowanie planu lekcyjnego na dany rok szkolny.
11. Prowadzenie pomocniczych akt osobowych pracowników szkoły.
12. Prowadzenie księgi inwentarzowej oraz wartości niematerialnych i prawnych (w tym kasacja inwentarza szkoły).
13. Prowadzenie rejestru pracowników szkoły.
14. Prowadzenie ewidencji urlopów, list obecności i ewidencji czasu pracy pracowników administracji i obsługi.
15. Kontrola nad uaktualnieniem przez pracowników szkoły badań lekarskich i książeczek zdrowia.
16. Przygotowywanie rozliczenia godzin ponadwymiarowych nauczycieli oraz rozliczanie czasu pracy w porze nocnej.
17. Prowadzenie ewidencji przydziału odzieży oraz środków ochrony indywidulnej (w tym przydział herbaty i mydła, mleka, art. piśmienniczych dla nauczycieli).
18. Wysyłanie korespondencji, zakup i ewidencja rozliczania znaczków pocztowych.
19. Przygotowywanie projektów pism i ogłoszeń zleconych przez dyrektora szkoły.
20. Prowadzenie na bieżąco ewidencji dzieci i uczniów oraz księgo uczniów (w wersji papierowej i elektronicznej), współpraca z pedagogiem szkolnym oraz innymi szkołami i instytucjami w tym zakresie.
21. Rozliczenie składek ubezpieczenia NNW uczniów z ubezpieczycielem. Prowadzenie rejestru wypadków uczniów.
22. Wydawanie uczniom legitymacji szkolnych oraz ich ewidencjonowania w rejestrze wydawanych legitymacji szkolnych.
23. Wydawanie uczniom kart rowerowych oraz ich ewidencjonowania w rejestrze wydawanych kart rowerowych
24. Wystawianie zaświadczeń dotyczących obowiązku szkolnego uczniów oraz rocznego przygotowania przedszkolnego.
25. Sporządzanie wykazu uczniów do objęcia opieką higieniczno – lekarską oraz stomatologiczną.
26. Zamawianie druków szkolnych tj. dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych, legitymacji szkolnych, kart rowerowych, itp.
27. Zakup świadectw szkolnych oraz ich ewidencja w księdze druków ścisłego zarachowania.
28. Sporządzanie i wydawanie duplikatów świadectw szkolnych, legitymacji szkolnych oraz kart rowerowych.
29. Kompletowanie do oprawy arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę tzw. księgi arkuszy ocen i przekazanie ich do archiwum szkolnego.
30. Sprawdzanie płatników podatku VAT w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT oraz sporządzenie do Urzędu Skarbowego zawiadomień ZAW-NR.
31. Przygotowywanie dokumentacji dot. rekrutacji do szkoły i przedszkola (aktualizowanie regulaminów, przyjmowanie wniosków, sporządzanie protokołów rekrutacyjnych oraz list przyjętych kandydatów do placówki).
32. Naliczanie odpłatności za wynajem sal lekcyjnych oraz sali gimnastycznej (sporządzanie umów wynajmu).
33. Prowadzenie dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi do 30 tyś euro).
34. Sporządzanie sprawozdań z: realizacji obowiązku szkolnego i rocznego przygotowania przedszkolnego, realizacji zadań sekretariatu szkoły, doskonalenia i dokształcania nauczycieli, korzystania ze środowiska, realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, realizacji programu „Mleko i owoce w szkole”.
35. Sporządzanie do GUS sprawozdania rocznego o cieple ze źródeł odnawialnych.
36. Sporządzanie sprawozdania SIO, współpraca z pracownikami szkoły w zakresie zbierania informacji do sprawozdania oraz nadzór na kompletnością i terminowością uzupełniania danych.
37. Nadzorowanie poprawności przesyłanych danych do OKE i otrzymywanych z tej instytucji danych, związanych z egzaminem uczniów (w tym obsługa serwisu SIOEO).
38. Prowadzenie ewidencji delegacji służbowych.
39. Prowadzenie ewidencji wyjść służbowych i prywatnych.
40. Prowadzenie ewidencji pracy w godzinach nadliczbowych.
41. Prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych.
42. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
43. Prowadzenie rejestru wydawania świadectw ukończenia szkoły podstawowej.
44. Prowadzenie księgi absolwentów szkoły.
45. Dokonywanie zakupów materiałów papierniczych i innych środków niezbędnych w sekretariacie szkoły.
46. Przechowywanie instrukcji, procedór oraz regulaminów obowiązujących w szkole.
47. Opracowanie i aktualizacja dokumentacji związanej z żywieniem w szkole (HACCP, Podręcznik Dobrej Praktyki Higienicznej, szkolenia pracowników obsługi w tym zakresie).
48. Opracowanie i aktualizacja dokumentów związanych z ochroną danych osobowych w szkole (RODO).
49. Opracowanie i aktualizacja dokumentacji związanej z Kontrolą Zarządczą (w tym opracowanie rejestru ryzyk na dany rok kalendarzowy)
50. Kontrola ubezpieczenia sprzętu elektronicznego znajdującego się w szkole.
51. Obsługa portalu E-PUAP, BIP, SEO, Librus sekretariat.
52. Aktualizowanie strony internetowej szkoły.
53. Administrowanie e-dziennika LIBRUS Synergia w zakresie: eksportowanie dzienników za dany rok szkolny, promowanie uczniów, generowanie loginów i haseł, importowanie list uczniów poszczególnych klas, przydział lekcji poszczególnym nauczycielom, wprowadzanie planu lekcyjnego, wprowadzanie dat roku szkolnego oraz dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych).
54. Dbałość o przydzielone pomieszczenie.
55. Dysponowanie pogotowiem kasowym zgodnie z wytycznymi dyrektora szkoły.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 października 2013 09:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jerzy Siuda
Ilość wyświetleń: 2571
27 lutego 2025 09:36 (Magdalena Pęczek) - Usunięcie stanowiska: Główna księgowa.
27 lutego 2025 09:36 (Magdalena Pęczek) - Usunięcie stanowiska: Inspektor ds. płac i księgowości.
27 lutego 2025 09:36 (Magdalena Pęczek) - Usunięcie stanowiska: Inspektor ds. kadr.